poniedziałek, 25 listopada 2013

Dekoracja świąteczna prosto z lasu

Miało być świątecznie, tradycyjnie, jak najbardziej naturalnie i mam nadzieję, że się udało. Gałązki choinkowe są oczywiście naturalne, nie powinniście mieć problemu z dostaniem ich przed Świętami, można też oderwać kilka gałązek od choinki (jeśli kupujecie "żywą"), oczywiście jeśli wolicie rozwiązanie ekologiczne to możecie je zastąpić gałązkami sztucznymi. Jako obrączki na serwetki wykorzystałam gałązki choinkowe sztuczne, z bardzo prostego powodu - taka gałązka nie obsypuje się na talerz. Jeśli sami nie posiadacie takiego kawałka drewna, to możecie się "uśmiechnąć" do kogoś kto ma kominek, ja tak zrobiłam:) I pamiętajcie, żeby w miarę konieczności oczyścić trochę to drewno.





Do tej dekoracji świątecznej wykorzystałam:

- gałązki choinkowe jodły
- gałązki choinkowe sztuczne (jako obrączki na serwetki, ilość zależy od liczby gości)
- serwetki flizelinowe "DUNI" w kolorze ecru
- kilka mandarynek
- kilka sztuk orzechów
- świeczki wraz z podstawkami szklanymi IKEA
- szczapa drewna brzozowego

Układamy na stole gałązki jodły, na nie kładziemy szczapę drewna, a następnie mandarynki i orzechy, świeczki ostrożnie układamy tak, aby gałązki nie zajęły się ogniem! 


  

4 komentarze:

  1. Drewno najlepiej odpowiednio wcześniej wymoczyć w kubełku solanki (kg soli na wiadro wody) przyciśnięte kamieniem, a potem wysuszyć. Najlepiej zacząć tak z miesiąc wcześniej, tydzień moczenia, trzy tygodnie suszenia. Dzięki temu będzie pewność, że żadne żyjątko nam nie wskoczy na talerz :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Super. dzięki za podpowiedź, nie wiedziałam że drewno się moczy w solance.

    OdpowiedzUsuń
  3. Nic nigdy nie przebije ozdób w pełni naturalnych. Pomysł idealny :D

    OdpowiedzUsuń